Objednávky v Dropshipping.cz je možné platit prostřednictvím platební brány (platby kartou). Budeme rádi, když tuto metodu doporučíte vašim zákazníkům. Objednávky, kterou jdou do zahraničí a dochází k nim přepočtu na cizí měnu (EURA), bohužel zatím není možné platit tímto způsobem. Pracujeme na implementaci platební brány, která by přijímala i cizí měnu.
Doporučujeme využít právě tuto možnost především vzhledem k rychlosti transakce. Upřednostněním této možnosti před dobírkou zároveň výrazně zvýšíte procento vašich převzatých zásilek, a vyhnete se tak dodatečným poplatkům a nákladům.
Platební bránu aktivujete přímo v editaci (nastavení) vašeho obchodu - sekce "Moje obchody".
Nejde o nic složitého, v podstatě existují 2 možnosti, jak lze platební bránu využívat:
Naše API vám jako odpověď při zadání objednávky vrátí URL odkaz na platební bránu a zaplacení dané objednávky. Vše viz naše dokumentace: https://client.
V API objednavek se jedná o parametr payment -> "gateway_link", kde je odkaz pro zaplacení objednavky.
Dále je dobré nastavit URL adresu, kam bude zákazník přesměrován v případě úspěšného a neúspěšného zaplacení objednávky viz níže.
Vyplňte v případě, že chcete zákazníka přesměrovat na Váš eshop po neúspěšním zaplacení objednávky. K adrese bude připojen parametr "orderNumber", "error" a "gatewayLink". Např. https://www.mujeshop.cz/zaplaceno?orderNumber=10-1234&error=popis&gatewayLink=http://www.platbaobjednavky.cz/zaplatit/HASH. Pokud necháte nevyplněné, zákazník bude přesměrován na naši URL platbaobjednavky.cz.
Pokud tyto dvě kolonky ponecháte nevyplněné, zobrazí se naše defalutní zpráva o zaplacení či nezaplacení (na URL: platbaobjednavky.cz) viz níže. Doporučujeme ale nastavit přesměrování přímo na vaši stránku e-shopu, kde bude informace o úspěšné či neúspěšné platbě, zvýšíte tak vaši důvěryhodnost.
POZOR! Určitě do těchto dvou kolenek nikdy neuvádějte jen prostou URL adresu vašeho e-shopu, protože v takovém případě se zákazník vůbec nedozví, jestli platba proběhla nebo ne, prostě ho to v jakémkoli případě přesměruje na hlavní stránku vašeho e-shopu bez jakékoli zpětné vazby, což určitě nechcete. Pokud nemáte vytvořenou speciální URL v rámci vašeho e-shopu, kde by se zákazník dozvěděl, zda platba proběhla či nikoliv, ponechte tyto dvě kolonky prázdné.
Pokud nechcete nebo nemůžete na vašem e-shopu implementovat platební bránu přes API, můžete využít způsob, kdy váš zákazník platí na základě odkazu, který mu dorazí v emailu.
Kliknutím na odkaz je pak zákazník přesměrován přímo na naši platební bránu a standardně provede platbu kartou. V tomto případě doporučujeme někam na váš e-shop umístit informaci o tom, že odkaz na platební bránu dorazí zákazníkovi emailem, aby s tímto vaši zákazníci dopředu počítali.
Ano. Provozovatel platební brány nám účtuje 0,75 % z celkové hodnoty transakce (objednávky), to je tedy i váš poplatek.
Tento poplatek bude odečten v momentě schválení provize (vyúčtování objednávky), což je 14 dní po převzetí objednávky nebo v jednom z konečných stavů (zrušená, vrácená, nepřevzatá).
Upozornění: do 12. 5. 2019 je platební brána pro všechny klienty Dropshipping.cz bez poplatků za transakci, zcela zdarma
Pokud, využíváte některé z napojených řešení (Shoptet, Webareal, Dropohos, Prestashop, Woocommerce), je nutné počkat až váš provozovatel či vývojáře modulu naši platební bránu implementuje. Do té doby můžete samozřejmě využívat výše zmíněnou metodu, kdy váš zákazník platí pomocí odkazu, který mu dorazí v rámci automatického emailu z našeho systému.
Na aktuální informace se prosím ptejte přímo u svého provozovatele e-shopového řešení nebo vývojáře modulu.