Dropshipping 2.0 - manuál

Manuál > B2B nákupy / velkoobchod

Mapování produktů - primární a sekundární produkt

K čemu slouží mapování produktu?

Mapování produktů slouží k tomu, abychom vytvořili vazbu mezi primárním produktem a vaší produktovou kartou. Vlastnit produkty v našem systému můžete pouze tak, že jim nejdříve vytvoříte samostatnou produktovou kartu a produkt bude mít i vlastní DS kód (jak vytvořit vlastní produkty popisuje tento článek ale jde to i jednodušeji a jak na to je popsáno níže). Produkt s vaší produktovou kartou vám umožňuje jej plně editovat a měnit texty i veškeré ceny. Je to prostě váš produkt a můžete si u něj doplnit jakýkoliv obsah a jakkoliv ho prezentovat. To že má tento váš produkt i vlastní DS kód umožňuje našemu skladu jasně rozlišit že tento produkt patří vám. Proto je potřeba při objednávání přes B2B mít každý produkt "namapovaný" na vaší produktovou kartu.

Rozdíl mezi primárním a sekundárním produktem

Primární produkt je označení produktu, který v našem systému vznikl jako první. Primární produkty jsou všechny produkty nabízené v B2B sekci nebo se jedná o produkty, jejichž produktovou kartu jste založili vy a následně jste je nechali poslat na náš sklad (například od vašeho dodavatele). Primární produkt můžete vlastnit pouze pokud jej založíte vy.

Sekundární produkt je naproti tomu produkt, který má vazbu na primární produkt a říkáte nám tím, že produktová karta s tímto DS kódem je propojená. Vždy když existuje vazba mezi primárním a sekundárním produktem, tak při nakoupení primárního se vám produkt naskladní jako váš sekundární (pod sekundárním DS koódem)

To, že je váš produkt napárovaný na nějaký primární produkt lze poznat v přehledu produktů dle této ikonky. Pokud je zelená, tak existuje propojení, pokud červená tak neexistuje propojení (najetím myší na ikonku se zobrazí i DS kód primárního produktu)


Jak vytvořit vazbu mezi primárním produktem a sekundárním produktem?


1) Při B2B objednávce

Při vytváření B2B objednávky musí všechny produkty v košíku mít propojení na vaší produktovou kartu. Pokud toto propojení ještě neexistuj nepůjde vám objednávka uložit. Máte však možnost rychle vytvořit duplicitní záznam daného produktu a vytvořit takto sekundární produkty s vlastním DS kódem. Stačí kliknout na ikonku mapování a vše se provede automaticky. Při příštím nákupu si již náš systém tuto vazbu pamatuje a v rámci košíku jí i zachová.

2) Ruční mapování v B2B katalogu

V rámci B2B katalogu máte možnost u každého produktu kliknout na ikonku mapování (pokud vazba ještě neexistuje a v tom případě je ikonka červená). Poté se vám ukáže dialogové okno kde máte dvě možnosti. Buď vytvořit zcela novou produktovou kartu s vlastním DS kódem, nebo vložit již existují DS kód a napárovat tento produkt na něj.

3) Hromadným importem z excelové tabulky

Pokud máte zájem spárovat vaše produkty hromadně, lze to po dohodě s námi udělat. Postupujte takto:

a) v sekci vaše produkty si vyfiltrujte požadovaný výběr primárních produktů (to jsou produkty, které nemají vazbu)

b) Stáhněte si do excelu export těchto produktů

c) V prvním sloupci exportu jsou DS kódy těchto produktů. Do druhého sloupce nám vyplňte DS kódy na které chcete tyto produkty napárovat (kódy primárních DS produktů)

d) Excel nám pošlete na email: pomocnik@dropshipping.cz