Vaši provizi vypočítáme tak, že vezmeme MOC bez DPH, za kterou jste zboží prodali a odečteme od ní VOC bez DPH.
Z výsledné částky je stržen fakturanční poplatek (5 Kč) a poplatek za expedici (0-20 Kč v závislosti na typu expedice). Dále je porovnána vámi určené cena dopravy (platby) s výchozí cenou dopravy (platby) v systému a vznikne tak ztráta nebo zisk z dopravy či platby. To znamená, že můžete vydělávat (prodělávat) i na ceně dopravy, když si například určíte, že PPL bude stát 200 Kč ale v systému je ceny 104 Kč, znamená to, že jste vydělali na přepravě 96 Kč, platí to samozřejmě i opačně v případec, kdy například nabízíte levnější přepravu, nebo dopravu zdarma.
Výpočet provize vidíte vždy v detailu dané objednávky (sekce Objednávky )
Reálná provize je vždy aktuální provize včetně započtení aktuálních nákladů v rámci průběžných stavů objednávky (náklady na dopravu, náklady na expedici a fakturaci). Tato provize je zpravidla po dobu zpracovávání objednávky až do uplynutí ochranné lhůty 14 dní po převzetí záporná.
Neznamená to ale, že na objednávce proděláváte, pokud objednávka bude převzata a nebude vrácena v ochranné lhůtě 14 dní, náleží vám vždy částka, kterou vidíte od začátku v kolonce "předpokládaná provize". 14 dní po převzetí objednávky se reálná provize vyrovná s provizí předpokládanou viz příklad výpočtu výše.
Hlavním rozdílem mezi reálnou a předpokládanou provizí jsou náklady na dopravu/platbu, pokud zákazník zboží nepřevezme nebo vrátí do 14ti dní, jdou náklady na marné poštovné na váš vrub, proto jsou v rámci reálné provize tyto náklady odečteny a to do doby, než uplyne ochranná lhůta 14ti dní. Po uplynutí této doby je teprve objednávka považována za finálně převzatou. Náklady na přepravu tak zaplatil zákazník, nejdou tedy na váš vrub a jsou anulovány a reálná provize se rovná provizi předpokládané.