Dropshipping 2.0 - manuál

Manuál > CENÍK - provize a poplatky

CENÍK služeb Dropshipping.cz

Ceník (poplatky) Dropshipping.cz - přeposílání objednávek

Ceny uvedeny bez DPH

Platnost ceníku od 1.3.2022


Registrace a využívání služby Dropshipping.cz je ZDARMA, neplatíte žádný měsíční paušál jako je tomu například na zahraničních platformách dropshippingu.

Veškeré poplatky se vážou až na realizaci konkrétní objednávky a její odeslání.

Kompletní výčet poplatků uvidíte vždy u každé objednávky v administraci včetně popisu a jejich aktuální výše.


a) Základní poplatky týkající se každé objednávky

EXPEDICE / BALENÍ

  • Náklady skladové práce a obalový materiál, Zahrnuje pickování a kontrolu produktů, jejich následnou kompletaci a zabalení. V ceně je obalový materiál, tisk spedičního štítku a finální kontrola před odesláním.
  • Cena není fixní, mění se v závislosti na rozměrech produktu a počtu kusů v objednávce.
  • Vznik poplatku: přepnutím z Čeká na odeslání -> Odesláno
  • Výše poplatku záleží na typu expedice:

- Cena za expedici objednávky ("přes centrální sklad")

  • zboží jde od dodavatele na náš centrální sklad a odtud ke koncovému zákazníkovi
  • Expediční poplatek je stanoven na 29 Kč + 3 Kč za SKU + 1 Kč za stejné další SKU.
  • Přehled dodavatelů (přes centrální sklad): ZDE

- Cena za expedici objednávky ("napřímo")

  • zboží jde přímo od dodavatele ke koncovému zákazníkovi
  • 0 Kč za expedici objednávky
  • dodavatelé: Brotex, Nellys, Kokiskashop, Chillidoctor, Kouzlakuchyne, Reedog, Grilovani.cz atd.


Zpracování vrácené / nepřevzaté zásilky

  • Poplatek za vrácení zásilky je stanoven rovněž na 29 Kč + 3 Kč za SKU + 1 Kč za stejné další SKU.
  • Pozor! Platí pro oba typy dodavatelů, jak dodavatele "přes centrální sklad" tak dodavatele "napřímo"
  • Vznik: přepnutím z Odeslaná -> Nepřevzatá, z Odeslaná -> Vrácená, z Převzatá -> Vrácená
  • U nepřevzatých, reklamovaných a vrácených objednávek jsou vždy strženy náklady na dopravu směrem k zákazníkovi, zároveň zde není nárok na vyplacení provize za danou objednávku

Manipulační poplatek

  • Veškeré účetní, administrativní a další náklady. Vzniklé vystavením, vytisknutím a zaúčtováním faktury v účetnictví a dalšími úkony, které s tímto souvisí (skladová evidence, kontrolní hlášení a další povinnosti). Tento poplatek zahrnuje i zákaznickou podporu, řešení reklamací a SW náklady.
  • Vznik: Při vytvoření faktury
  • Výše poplatku: 9 Kč

Zisk/Doplatek za dopravu a platbu

  • Zisk / ztráta na ceně dopravy a platby
  • Vámi zvolená cena dopravy se porovná se standardní (výchozí) cenou dopravy v systému a připíše se zisk případně ztráta (připisuje se 14 dní po převzetí objednávky)
  • Náklad na dopravu (platbu) bude zúčtován proti zisku z dopravy (platby), tím vznikne buď ztráta nebo zisk (standardní/výchozí cena dopravy bude porovnána s cenou dopravy, kterou jste si nastavili, pokud jste cenu dopravy neměnili, výsledek porovnání bude vždy 0 Kč).
  • V případě nepřevzetí či vrácení objednávky a vydobropisování objednávky jsou náklady směrem k zákazníkovi vždy strženy.

b) Speciální poplatky / podmínky

Poplatek za vlastní zboží v Dropshippingové objednávce

  • 5 Kč za SKU + 1 Kč za stejné další SKU

  • účtuje se u objednávek, ve kterých je vlastní produkt klienta, který má uskladněn na našem centrálním skladě v rámci Fulfillmentu, ale prodává ho pod naši hlavičkou - fakturou, účtuje se jen u konkrétního produktu ne z celkové MOC
  • důvodem zavedení tohoto poplatku je to, aby klienti své vlastní zboží prodávali pod vlastní fakturou a nesli tak náklady na reklamace a vrácené zboží

Příklad:

V případě, že vaše dropshippingová objednávka bude obsahovat 2 produkty z nichž jeden je váš (máte ho u nás uskladněn) a cena tohoto bude 200 Kč bez DPH, zaplatíte navíc 4 Kč poplatek. U druhého produktu, který není váš a je od našich dodavatelů z Dropshipping.cz neplatíte nic.

Tento poplatek se tedy netýká klientů, kteří pouze využívají zboží našich dodavatelů nebo spolupracují formou Fulfillment/B2B a zadávají Fulfillmentové objednávky.


Poplatek za atypický balík

  • Přepravce PPL nám za takový balík účtuje dodatečné náklady, tyto náklady musíme zohlednit, budou vždy zpětně doúčtovány u dané objednávky. Co je atypický balík se dozvíte zde: https://www.ppl.cz/main.aspx?cls=art&art_id=84&fulltext=atyp
  • Ze statistik vyplývá, že takových balíků je minimum, není třeba se toho bát, ale pokud chcete mít jistotu, můžete vypnout přepravce PPL
  • Výše poplatku 250 Kč

Speciální zisk / poplatek

  • Nestandardní ztráty a zisky související s objednávkou (zpravidla se jedná o dodatečné poštovné za to, že objednávka jde ve více balících, případně kompenzace ve prospěch vašeho účtu)

Objednávky na dobírku s hodnotou větší než 5000 Kč

  • Objednávky na dobírku, které jsou vyšší než 5000 Kč, se nyní zastaví v systému ve stavu "přijatá'' s vykřičníkem. Tyto objednávky mohou být schváleny pouze administrátorem Dropshipping.cz. Pro vás jde o objednávky, které potřebují zvýšenou pozornost.
  • Jsou 2 způsoby, jak objednávky s takto vysokou hodnotou vyřešit:
    • Domluva se zákazníkem, aby objednávku zaplatil převodem na účet nebo platební kartou.
    • Vaše 50% spoluúčast na objednávce (společně s námi).
      Je potřeba mít na vašem klientském účtu částku rovnou alespoň polovině hodnoty objednávky ve vaší VOC. Tuto částku vám budeme blokovat, dokud objednávku zákazník nepřevezme. V případě, že objednávku zákazník převezme, vám peníze připíšeme zpět na váš klienstký účet. V případě, že se objednávka vrátí nepřevzatá, tak vám budeme blokovat částku do té doby, než se zboží prodá. S prodejem vám pomůžeme i tím, že zboží nabídneme mezi ostatní prodejce.
  • K zavedení tohoto kroku nás vedlo více důvodů. Takto nepřevzaté zboží se nám vracelo na sklad a je pro nás (jako nespeciálku) prakticky neprodejné. Jedná se většinou o velké produkty, které zabírají na našem skladu mnoho místa. Při přepravě ke koncovému zákazníkovi (a potažmo zpět na náš sklad) navíc často vznká škoda na produktech.

    Klasický dropshipping v zahraničí funguje tak, že zboží je ve vlastnictví velkoobchodníka nebo distributora a pokud se vrátí nepřevzaté tak to pro něj tak velký problém není, protože je to jeho sortiment a ví jak ho prodat jinde.

    V našem případě je to trochu složitější protože my zboží většinou vlastníme jen chvíli a pokud se nám vrátí nepřevzaté a je od dodavatele, který neumožňuje návrat, tak nám zůstane na skladě a blokuje místo i cash flow. Poslední rok nám toto začalo dělat veliké problémy, tak jsme nuceni s tím něco dělat a důsledek toho bude právě to pravidlo, které právě ukotvujeme v ceníku.

    Nebudeme se bránit dobírce ale v případě nepřevzetí bude muset prodejce přijmout zodpovědnost. Stejně tak jako kdyby obchodoval sám napřímo s tím zapojeným partnerem. Domníváme se, že to je spravedlivé

Společnost Gadgets House s.r.o. si vyhrazuje právo výše uvedené ceníky kdykoliv změnit.

Související tagy: poplatek poplatek za vyřízení