Manuál > CENÍK - provize a poplatky
CENÍK služeb Dropshipping.cz
Ceník (poplatky) Dropshipping.cz - přeposílání objednávek
Ceny uvedeny bez DPH
Platnost ceníku od 1.3.2022
Registrace a využívání služby Dropshipping.cz je ZDARMA, neplatíte žádný měsíční paušál jako je tomu například na zahraničních platformách dropshippingu.
Veškeré poplatky se vážou až na realizaci konkrétní objednávky a její odeslání.
Kompletní výčet poplatků uvidíte vždy u každé objednávky v administraci včetně popisu a jejich aktuální výše.
a) Základní poplatky týkající se každé objednávky
EXPEDICE / BALENÍ
- Náklady skladové práce a obalový materiál, Zahrnuje pickování a kontrolu produktů, jejich následnou kompletaci a zabalení. V ceně je obalový materiál, tisk spedičního štítku a finální kontrola před odesláním.
- Cena není fixní, mění se v závislosti na rozměrech produktu a počtu kusů v objednávce.
- Vznik poplatku: přepnutím z Čeká na odeslání -> Odesláno
- Výše poplatku záleží na typu expedice:
- Cena za expedici objednávky ("přes centrální sklad")
- zboží jde od dodavatele na náš centrální sklad a odtud ke koncovému zákazníkovi
- Expediční poplatek je stanoven na 29 Kč + 3 Kč za SKU + 1 Kč za stejné další SKU.
- Přehled dodavatelů (přes centrální sklad): ZDE
- Cena za expedici objednávky ("napřímo")
- zboží jde přímo od dodavatele ke koncovému zákazníkovi
- 0 Kč za expedici objednávky
- dodavatelé: Brotex, Nellys, Kokiskashop, Chillidoctor, Kouzlakuchyne, Reedog, Grilovani.cz atd.
Zpracování vrácené / nepřevzaté zásilky
- Poplatek za vrácení zásilky je stanoven rovněž na 29 Kč + 3 Kč za SKU + 1 Kč za stejné další SKU.
- Pozor! Platí pro oba typy dodavatelů, jak dodavatele "přes centrální sklad" tak dodavatele "napřímo"
- Vznik: přepnutím z Odeslaná -> Nepřevzatá, z Odeslaná -> Vrácená, z Převzatá -> Vrácená
- U nepřevzatých, reklamovaných a vrácených objednávek jsou vždy strženy náklady na dopravu směrem k zákazníkovi, zároveň zde není nárok na vyplacení provize za danou objednávku
Manipulační poplatek
- Veškeré účetní, administrativní a další náklady. Vzniklé vystavením, vytisknutím a zaúčtováním faktury v účetnictví a dalšími úkony, které s tímto souvisí (skladová evidence, kontrolní hlášení a další povinnosti). Tento poplatek zahrnuje i zákaznickou podporu, řešení reklamací a SW náklady.
- Vznik: Při vytvoření faktury
- Výše poplatku: 9 Kč
Zisk/Doplatek za dopravu a platbu
- Zisk / ztráta na ceně dopravy a platby
- Vámi zvolená cena dopravy se porovná se standardní (výchozí) cenou dopravy v systému a připíše se zisk případně ztráta (připisuje se 14 dní po převzetí objednávky)
- Náklad na dopravu (platbu) bude zúčtován proti zisku z dopravy (platby), tím vznikne buď ztráta nebo zisk (standardní/výchozí cena dopravy bude porovnána s cenou dopravy, kterou jste si nastavili, pokud jste cenu dopravy neměnili, výsledek porovnání bude vždy 0 Kč).
- V případě nepřevzetí či vrácení objednávky a vydobropisování objednávky jsou náklady směrem k zákazníkovi vždy strženy.
b) Speciální poplatky / podmínky
Poplatek za vlastní zboží v Dropshippingové objednávce
- 5 Kč za SKU + 1 Kč za stejné další SKU
- účtuje se u objednávek, ve kterých je vlastní produkt klienta, který má uskladněn na našem centrálním skladě v rámci Fulfillmentu, ale prodává ho pod naši hlavičkou - fakturou, účtuje se jen u konkrétního produktu ne z celkové MOC
- důvodem zavedení tohoto poplatku je to, aby klienti své vlastní zboží prodávali pod vlastní fakturou a nesli tak náklady na reklamace a vrácené zboží
Příklad:
V případě, že vaše dropshippingová objednávka bude obsahovat 2 produkty z nichž jeden je váš (máte ho u nás uskladněn) a cena tohoto bude 200 Kč bez DPH, zaplatíte navíc 4 Kč poplatek. U druhého produktu, který není váš a je od našich dodavatelů z Dropshipping.cz neplatíte nic.
Tento poplatek se tedy netýká klientů, kteří pouze využívají zboží našich dodavatelů nebo spolupracují formou Fulfillment/B2B a zadávají Fulfillmentové objednávky.
Poplatek za atypický balík
- Přepravce PPL nám za takový balík účtuje dodatečné náklady, tyto náklady musíme zohlednit, budou vždy zpětně doúčtovány u dané objednávky. Co je atypický balík se dozvíte zde: https://www.ppl.cz/main.aspx?cls=art&art_id=84&fulltext=atyp
- Ze statistik vyplývá, že takových balíků je minimum, není třeba se toho bát, ale pokud chcete mít jistotu, můžete vypnout přepravce PPL
- Výše poplatku 250 Kč
Speciální zisk / poplatek
- Nestandardní ztráty a zisky související s objednávkou (zpravidla se jedná o dodatečné poštovné za to, že objednávka jde ve více balících, případně kompenzace ve prospěch vašeho účtu)
Objednávky na dobírku s hodnotou větší než 5000 Kč
- Objednávky na dobírku, které jsou vyšší než 5000 Kč, se nyní zastaví v systému ve stavu "přijatá'' s vykřičníkem. Tyto objednávky mohou být schváleny pouze administrátorem Dropshipping.cz. Pro vás jde o objednávky, které potřebují zvýšenou pozornost.
- Jsou 2 způsoby, jak objednávky s takto vysokou hodnotou vyřešit:
- Domluva se zákazníkem, aby objednávku zaplatil převodem na účet nebo platební kartou.
- Vaše 50% spoluúčast na objednávce (společně s námi).
Je potřeba mít na vašem klientském účtu částku rovnou alespoň polovině hodnoty objednávky ve vaší VOC. Tuto částku vám budeme blokovat, dokud objednávku zákazník nepřevezme. V případě, že objednávku zákazník převezme, vám peníze připíšeme zpět na váš klienstký účet. V případě, že se objednávka vrátí nepřevzatá, tak vám budeme blokovat částku do té doby, než se zboží prodá. S prodejem vám pomůžeme i tím, že zboží nabídneme mezi ostatní prodejce.
- K zavedení tohoto kroku nás vedlo více důvodů. Takto nepřevzaté zboží se nám vracelo na sklad a je pro nás (jako nespeciálku) prakticky neprodejné. Jedná se většinou o velké produkty, které zabírají na našem skladu mnoho místa. Při přepravě ke koncovému zákazníkovi (a potažmo zpět na náš sklad) navíc často vznká škoda na produktech.
Klasický dropshipping v zahraničí funguje tak, že zboží je ve vlastnictví velkoobchodníka nebo distributora a pokud se vrátí nepřevzaté tak to pro něj tak velký problém není, protože je to jeho sortiment a ví jak ho prodat jinde.
V našem případě je to trochu složitější protože my zboží většinou vlastníme jen chvíli a pokud se nám vrátí nepřevzaté a je od dodavatele, který neumožňuje návrat, tak nám zůstane na skladě a blokuje místo i cash flow. Poslední rok nám toto začalo dělat veliké problémy, tak jsme nuceni s tím něco dělat a důsledek toho bude právě to pravidlo, které právě ukotvujeme v ceníku.
Nebudeme se bránit dobírce ale v případě nepřevzetí bude muset prodejce přijmout zodpovědnost. Stejně tak jako kdyby obchodoval sám napřímo s tím zapojeným partnerem. Domníváme se, že to je spravedlivé
Společnost Gadgets House s.r.o. si vyhrazuje právo výše uvedené ceníky kdykoliv změnit.
Související tagy:
poplatek
poplatek za vyřízení