Dropshipping 2.0 - manuál

Manuál > Katalog a dodavatelé

Problémy se skladovostí produktů u dodavatelů

Možná jste se již setkali s objednávkou, ve které se objevily produkty, které v době objednání byly skladem, ale u objednávky svítí, že již bohužel skladem nejsou, může to mít několik příčin viz níže. 

1) hlavním důvodem tohoto problému je neaktuální skladová dostupnost na Vašem eshopu nebo v systému dropshipping.cz. My se vždy snažíme aktualizovat skladovou dostupnost z dat, co máme k dispozici od dodavatelů co nejčastěji, ale k zpoždění (ač často minimálnímu) tam dochazí bohužel vždy. K dalšímu zpoždění dochází při aktualizaci údajů ze systému Dropshipping.cz do Vašich eshopů (netýká se Dropshopů). K tomuto problému bude ale více či méně docházet vždy, protože i kdyby bylo zpoždění aktualizace třeba jen 1 vteřinu, může i během této vteřiny dojít u dodavatele k vyprodání zboží nebo jeho odstranění z nabídky.

Pokud produkt nevidíte již v sekci "katalog" a přesto ho máte na svém e-shopu, je něco špatně na vaší straně, prosím zkontrolujte nastavení e-shopu. Je nutné zobrazovat jen produkty, které vám zasíláme v rámci dat.

Řešení do budoucna:

  • částečné nebo úplné naskladnění sortimentu dodavatele na náš centrální sklad, kdy nebude docházet ke zpoždění mezi aktualizací údajů od dodavatele
    téměř 100% spolehlivost bude možné v budoucnu zajistit tím, že budete přímo napojeni na API našeho skladového systému nebo přímo na naše Dropshopy ("live" skladová dostupnost) s produkty sortimentu, který bude uskladněn na našich centrálních skladech ("live" rezervace zboží ihned po vytvoření objednávky).

2) dalším důvodem může být opožděná reakce dodavatele, kde mezi časem vytvoření objednávky a akceptací dodavatelem dojde k vyprodání/vyřazení produktu.

Řešení do budoucna:

  • přímé vkládání objednávek do systému dodavatelů preš API (místo vyřizováná objednávek přes e-mail, jak to nyní probíhá u většiny dodavatelů). Momentálně jsou napřímo napojeni tito dodavatelé (i tak ale může docházet k problému díky zpoždění aktualizace ůdajů o produktech):


  • částečné nebo úplné naskladnění sortimentu dodavatele na náš centrální sklad, kdy bude docházet k okamžité rezervaci zboží

3) poslední a nejproblematičtější jsou objednávky dodavatelů, kde zboží jde ještě přes náš centrální sklad. U těchto dodavatelů dochazí k velkému zpoždění (až 1 den), protože tito dodavatelé fungují pouze jako velkoobchod a objednávky jsou do jejich systémů vkládány hromadně (jako jedna velkoobchodní objednávka) 1-2x denně. Bohužel je to nyní jediný způsob, jak tyto dodavatele mít v naší nabídce a je třeba s tím počítat.

Řešení do budoucna:

  • průběžné vkládání poptávky zboží z maloobchodních objednávek a následný hromadný odběr již dříve rezervovaného zboží
  • částečné nebo úplné naskladnění sortimentu dodavatele na náš centrální sklad, kdy bude docházet k okamžité rezervaci zboží 

 

Chceme vás ujistit, že všechny problémy a nedostatky si uvědomujeme a neustále pracujeme na jejich odstranění. Sami se v prostředí ecommerce pohybujeme již přes deset let a tak moc dobře víme, jak frustrující je investovat do marketingu a služeb a pak to jen kvůli chybě dodavatele to schytat od zákazníka. Jsme opravdu na vaší straně a usilovně se budeme snažit nacházet řešení, které tyto situace postupně eliminují a vám zajistí garanci dodání zboží.

Nicméně jsme realisté a víme, že ne u všech dodavatelů půjde zajistit zmiňovaná řešení a je na Vás jestli budete prodávat zboží dodavatele, u kterého tyto rizika existují, nebo si vyberete pouze ty, u kterých jsou tyto problémy vyřešené. Ke všemu vám poskytneme postupně konrkétní statistiky a hodnocení dodavatelů, které i sami budete po svých zkušenostech moct ovlivňovat.


Související tagy: nedostupné zboží není skladem přenos objednávek problémová objednávka problémy skladovost