Dropshipping 2.0 - manuál

Manuál > Napojení na e-shopové platformy (jen Fulfillment a B2B)

Shoptet doplněk

    Jak propojit váš Shoptet e-shop se službou Fulfillment.cz?

    Nejprve se přihlašte do vašeho e-shopu Shoptet.cz a nainstalujte doplněk Fulfillment.cz, pak postupujte dle následujícího návodu:

  1. Vyplňte položky Základní konfigurace pro propojení se systémem Fulfillment. Budete potřebovat váš unikátní klíč (TOKEN), který naleznete v administraci Fulfillment.cz (Dropshipping.cz) v sekci Informace - API.

  2. Ověřte instalaci dalších doplňků v Základní konfiguraci a nastavte Automatický import pomocí uvedených XML feedů.

  3. Vytvořte vlastní stavy objednávek pro tyto stavy:
    • Objednávka vyžaduje úpravu - objednávky budou automaticky přepnuty do tohoto stavu, pokud dojde k nějakému problému se zpracováním objednávky na straně Fullfilmentu.
    • Odeslat objednávku do expedice - stav slouží k manuálnímu odeslání objednávek do expedice. Každá objednávka, kterou přepnete do tohoto stavu bude odeslána do expedice Fullfilmentu.
    • Status objednávky pro manuální propsání do Fulfillmentu - stav slouží k manuálnímu přenesení objednávek do Fulfillmentu. Každá objednávka, kterou přepnete do tohoto stavu, se přenese Fullfilmentu, pokud už v něm není zavedena.


  4. Vyplňte Nastavení doplňku dle svých potřeb a požadavků. Pro nastavení procesu zpracování objednávek jsou k dispozici tyto možnosti:
    • Přeposílat všechny objednávky do Fulfillmentu - pokud není aktivní tato volba, žádná objednávka nebude propsána do Fulfillmentu automaticky a všechny objednávky bude potřeba odesílat manuálně pomocí přepnutí objednávky do Vašeho stavu "Status objednávky pro manuální propsání do Fulfillmentu".
    • Zakázat automatické odesílání objednávek do expedice - pokud zaškrtnete tuto volbu, žádná objednávka nebude odeslána do expedice Fulfillmentu automaticky a všechny objednávky bude potřeba odesílat manuálně pomocí přepnutí objednávky do Vašeho stavu "Status objednávky určené k odeslání do expedice". Pokud tato možnost zaškrnuta není, doplněk bude do expedice automaticky odesílat pouze objednávky, které jsou zaplaceny a splňují podmínky pro zpracování službou Fulfillment - viz níže.
    • Preferovat expedici ze skladu Fulfillmentu - pokud zaškrtnete tuto volbu, každá objednávka bude propsána do Fulfillmentu, i kdyby Fulfillment neevidoval všechny produkty objednávky. V tomto případě, kdy Fulfillment neeviduje některé produkty z objednávky, jsou tyto produkty ve službě vytvořeny. Pokud možnost zaškrtnuta není, do Fulfillmentu se propisují pouze ty objednávky, kde jsou produkty v objednávce evidovány u Fulfillmentu (mají již založené produktové karty)

  5. Importujte metody dopravy tlačítkem na stránce Nastavení doplňku. Doporučujeme předtím vymazat stávající metody pro lepší přehlednost. Doplněk automaticky importuje podporované metody dopravy v požadovaných tvarech. Metody doprav se párují dle názvu, názvy importovaných metod tedy neměňte. Nedoporučujeme vytvářet si metody dopravy sami! Doplněk toto zvládne sám, Vy pouze upravíte parametry metod. Pro každého dopravce existuje pouze jedna metoda pro všechny podporované země: V případě nastavení metod pro přepravu do dalších zemí respektujte, zda Fulfillment podporuje kombinaci dopravní metody a dané země. Detailní informace o metodách dopravy podporovaných Fulfillmentem jsou k dispozici zde.


  6. Doplňte údaje v administraci Fulfillmentu v editaci profilu.
    V poli URL adresa pro příjem webhooků zadejte adresu: https://shoptet.fulfillment.cz/api/order/update/st-status

  7. Nastavte vlastní stavy objednávek, které odpovídají stavům objednávek ve Fulfillmentu. Při změně stavu objednávky ve Fulfillmentu se objednávka přepne do příslušného Vámi zvoleného stavu i zde v Shoptetu. Pro nastavení je nejprve potřeba stavy předvytvořit v administraci Shoptetu. Více informací o stavech objednávek ve Fulfillmentu naleznete zde. Nastavení stavů není nezbytné pro správné fungování doplňku, ale je doporučené pro lepší přehled o objednávkách.

Ukázka nastavení u klienta:

  • tento klient posílá objednávky do Fulfillment.cz pomocí přepnutí do určitého stavu (manuálně / ne automatizovaně), proto nemá aktivní funkci "Přeposílat všechny objednávky do Fulfillmentu"
  • nevyužívá funkci "autoB2B", nenakupuje v B2B katalogu, má uskladněno své vlastní zboží, proto nemá aktivní funkci "okamžitě rezervovat zboží"
  • využívá expedici ještě ze svého vlastního skladu, proto nemá aktivní funkci "Preferovat expedici ze skladu Fulfillmentu" = do Fulfillment.cz projdou jen objednávky na produkty, které mají již založenou produktovou kartu ve Fulfillment.cz
  • veškeré přenesené objednávky jsou automaticky expedovány, proto klient nemá aktivní "Zakázat automatické odesílání objednávek do expedice"



Názvy dopravních metod

Doplněk podporuje tyto názvy dopravních metod:

  • Česká pošta (balík do ruky)
  • Česká pošta (balík na poštu)
  • Osobní odběr - sklad H. Počernice, Do Čertous 2634/7, Hala H1
  • GLS
  • PPL
  • DPD
  • Nejvýhodnější doručení na adresu
  • Osobní odběr (zasilkovna.cz)

Kompletní aktualizovaný seznam dostupných přeprav naleznete ZDE


Související tagy: shoptet shoptet.cz