Dropshipping 2.0 - manuál

Manuál > Provize, fakturace a poplatky (ceník)

Ceník (poplatky) Dropshipping.cz

Registrace a používání služby Dropshipping.cz je ZDARMA, neplatíte žádný měsíční paušál jako je tomu například na zahraničních platformách dropshippingu.


Kompletní výčet poplatků uvidíte vždy u každé objednávky v administraci včetně popisu a jejich aktuální výše.

a) Základní poplatky týkající se každé objednávky

Poplatek za expedici (dříve poplatek za vyřízení objednávky)

  • Náklady skladové práce a obalový materiál
  • Vznik: přepnutím z Čeká na odeslání -> Odesláno
  • Výše poplatku záleží na typu expedice: 0 Kč (zboží jde přímo od dodavatele), 20 Kč (zboží jde přes náš centrální sklad).

Poplatek za zpracování nepřevzaté zásilky a vratky

  • Náklady na zaevidováním nepřevzatých a vrácených zásilek a náklady spojené se zúčtováním a vystavením dobropisů.
  • Vznik: přepnutím z Odeslaná -> Nepřevzatá, z Odeslaná -> Vrácená, z Převzatá -> Vrácená
  • Výše poplatku: 20 Kč
  • U nepřevzatých, reklamovaných a vrácených objednávek jsou vždy strženy náklady na dopravu směrem k zákazníkovi (v případech, kdy je objednávka vydobropisována).

Fakturační poplatek

  • Účetní a administrativní náklady vzniklé vystavením, vytisknutím a zaúčtováním faktury v účetnictví a dalšími úkony, které s tímto souvisí (skladová evidence, kontrolní hlášení a další povinnosti)
  • Vznik: Při vytvoření faktury
  • Výše poplatku: 5 Kč

Zisk/Doplatek za dopravu a platbu*

  • Zisk / ztráta na ceně dopravy a platby
  • Vámi zvolená cena dopravy se porovná se standardní (výchozí) cenou dopravy v systému a připíše se zisk případně ztráta (připisuje se 14 dní po převzetí objednávky)
  • Náklad na dopravu (platbu) bude zúčtován proti zisku z dopravy (platby), tím vznikne buď ztráta nebo zisk (standardní/výchozí cena dopravy bude porovnána s cenou dopravy, kterou jste si nastavili, pokud jste cenu dopravy neměnili, výsledek porovnání bude vždy 0 Kč).
  • V případě nepřevzetí či vrácení objednávky, a tedy vydobropisování objednávky jsou náklady směrem k zákazníkovi vždy strženy.

b) Speciální poplatky


Poplatek za vlastní zboží v Dropshippingové objednávce

  • 2 % z MOC bez DPH (účtuje se u objednávek, ve kterých je vlastní produkt klienta, který má uskladněn na našem centrálním skladě v rámci Fulfillmentu, ale prodává ho pod naši hlavičkou - fakturou, účtuje se jen u konkrétních produktů ne z celkové ceny objednávky)
  • důvodem zavedení tohoto poplatku je to, aby klienti své vlastní zboží prodávali pod vlastní fakturou a nesli tak náklady na reklamace a vrácené zboží

Příklad:

V případě, že vaše dropshippingová objednávka bude obsahovat 2 produkty z nichž jeden je váš (máte ho u nás uskladněn) a cena tohoto bude 200 Kč, zaplatíte navíc 4 Kč poplatek. U druhého produktu, který není váš a je od našich dodavatelů z Dropshipping.cz neplatíte nic.

Tento poplatek se tedy netýká klientů, kteří pouze využívají zboží našich dodavatelů.


Poplatek za atypický balík

  • Přepravce PPL nám za takový balík účtuje dodatečné náklady, tyto náklady musíme zohlednit, budou vždy zpětně doúčtovány u dané objednávky. Co je atypický balík se dozvíte zde: https://www.ppl.cz/main.aspx?cls=art&art_id=84&fulltext=atyp
  • Ze statistik vyplývá, že takových balíků je minimum, není třeba se toho bát, ale pokud chcete mít jistotu, můžete vypnout přepravce PPL
  • Výše poplatku 250 Kč

Speciální zisk / poplatek

  • Nestandardní ztráty a zisky související s objednávkou (zpravidla se jedná o dodatečné poštovné za to, že objednávka jde ve více balících, případně kompenzace ve prospěch vašeho účtu)

Související tagy: poplatek poplatek za vyřízení