Dropshipping 2.0 - manuál

Manuál > GDPR (pouze Dropshipping)

Newslettery a GDPR

Podařilo se nám smlouvy koncipovat tak, že formy přímého marketingu - obchodní sdělení (typicky newslettery, SMS) můžete používat v případě, že se jedná o vašeho zákazníka, který u vás nakoupil, máte tedy oprávněný zájem mu takové sdělení zaslat. Nemusíte tedy explicitně získat souhlas zákazníka k zasílání takového sdělení. Pozor obchodní sdělení lze zasílat jen v případě obdobných produktů, které zákazník dříve nakoupil. Pokud tedy máte více e-shopů s různým sortimentem nelze zákazníkovi posílat newslettery napříč vašimi e-shopy, i když nakoupil například jen na jednom z nich.

Pro jiné formy marketingu, jako je například profilování zákazníků a personalizovaná reklama a další platí, že musíte získat (extra) souhlas zákazníka s využitím jeho údajů pro takové účely. Zde se již totiž nejedná o oprávněný zájem. Musíte si tedy zajistit tento souhlas a evidovat ho.

Stále samozřejmě platí, že v rámci každého obchodního sdělení musí mít zákazník možnost jednoduše se odhlásit (unsubscribe).

 

 


Související tagy: gdpr ochrana osobních údajů osobní údaje newsletter newslettery obchodní sdělení