Dropshipping 2.0 - manuál

Manuál > CENÍK - provize a poplatky

Cenová politika Dropshipping.cz (souhrnně)

Registrace a používání služby Dropshipping.cz je ZDARMA, neplatíte žádný měsíční paušál jako je tomu například na zahraničních platformách dropshippingu.

1) Způsob výpočtu VOC u produktů

  • Velkoobchodní ceny produktů a provize jsou nyní spravedlivější. Jejich výpočet již není závislý na doporučené MOC, kterou udává dodavatel a která byla často nereálná.
  • VOC se bude počítat stejným způsobem pro všechny dodavatele, tedy jako přirážka k naší nákupní ceně. Tato naše přirážka se pohybuje od 5 do 10 % (závisí na povaze a “složitosti” sortimentu či dodavatele).
  • Jsme přesvědčeni, že výše této přirážky je adekvátním nákladem za naše služby a servis.

2) Záporné provize u produktů

  • Tím, že všem dodavatelům “měříme stejným metrem” co se týče výpočtu velkoobchodní ceny, u některých soritmentů se některé produkty mohou dostat do záporných provizí.
  • Malá část naší nabídky, se tím stane neprodejná. Nechceme dále prodávat produkty, na kterých ve výsledku proděláváme.
  • Je třeba si tyto produkty hlídat a případně je odstranit z XML feedu(z vašeho e-shopu), k tomu slouží nástroj: PERSONALIZACE XML FEEDU
  • Řada produktů může mít zápornou provizi jen vzhledem k vašemu aktuálnímu levelu, to znamená, že např. v levelu platinum bude mít produkt kladnou provizi ale v levelu bronze bude mít provizi zápornou, na to je třeba dát si pozor.
  • Produkty se zápornou provizí (prozatím) nebudeme z naší nabídky vyřazovat kvůli klientům, kteří prodávají i za vyšší ceny než jsou doporučené, tudíž jsou schopni vydělat i na produktech se zápornou provizí.
  • Pozor! Důležité je rozlišovat předpokládanou provizi a reálnou provizi, která se v čase mění. Zjednodušeně řečeno předpokládaná provize je provize, kterou dostanete za objednávku, která bude dotažena úspěšně do konce, tedy převzata a nevrácena do 14ti dní. Více o této problematice ZDE.

3) Cenové levely

  • V Dropshipping.cz jsou 3 levely (silver, gold a nejvyšší level platinum).
  • Levely určují výši vaší provize u daného produktu, čím vyšší level, tím vyšší provize.

    Více o cenových levelech naleznete ZDE.

4) Odpovědnost za nepřevzaté a vrácené zboží

  • U nepřevzatých a vrácených objednávek je marné poštovné vaším nákladem a bude odečteno z vašeho účtu. S narůstajícím objemem již dále nemůžeme toto poštovné dotovat z našich prostředků. Náklady, které v současné době máme s vráceným (nepřevzatým) zbožím jsou opravdu vysoké.
  • Stále platí, že na sebe bereme náklady na skladování nepřevzatého a vráceného zboží, zároveň nám toto zboží zůstává na skladě, často jako neprodejné, tyto nepříjemnosti tedy řešit nemusíte.
  • Nemusíte se této změny vůbec bát, udělali jsme analýzu u našich nejlepších klientů a víme, že často stačí poštovné zdražit o 1-2 Kč a s přehledem vám to tyto náklady pokryje. Rovněž doporučujeme sledovat stav vašich zásilek a aktivně komunikovat s vašimi zákazníky, tím zvýšíte procento převzatých zásilek. Případně u rizikových sortimentů vypnout možnost dobírky

5) Způsob schvalování provizí

  • Veškeré provize u objednávek schvalovány 14 dní po jejich převzení (po přepnutí objednávky do stavu "Převzatá"), což souvisí s ochrannou lhůtou 14 dní, kdy má zákazník možnost zboží bez udání důvodů vrátit a v takovém případě provize není schválena.

6) Zisky a nákladové položky u objednávky (poplatky)

  • V detailu každé objednávky se zobrazuje tabulka se zisky a náklady u dané objednávky - zde se zobrazují veškeré zisky, i poplatky, které se dané objednávky týkají.
  • Přehledně zde vidíte, zda se daný poplatek, náklad či provize již propsala do vašeho účtu, což se děje v konečných stavech objednávky (tedy ve stavu zrušená, vrácená, nepřevzatá nebo převzatá se schválenou provizí)
  • Vidíte zde i veškeré poplatky, které jsme nuceni zohlednit a které reflektují naše náklady na danou objednávku.

7) Objednávky na dobírku s hodnotou větší než 5000 Kč

  • Objednávky na dobírku, které jsou vyšší než 5000 Kč, se nyní zastaví v systému ve stavu "přijatá'' s vykřičníkem. Tyto objednávky mohou být schváleny pouze administrátorem Dropshipping.cz. Pro vás jde o objednávky, které potřebují zvýšenou pozornost.
  • Jsou 2 způsoby, jak objednávky s takto vysokou hodnotou vyřešit:
    • Domluva se zákazníkem, aby objednávku zaplatil převodem na účet nebo platební kartou.
    • Vaše 50% spoluúčast na objednávce (společně s námi).
      Je potřeba mít na vašem klientském účtu částku rovnou alespoň polovině hodnoty objednávky ve vaší VOC. Tuto částku vám budeme blokovat, dokud objednávku zákazník nepřevezme. V případě, že objednávku zákazník převezme, vám peníze připíšeme zpět na váš klienstký účet. V případě, že se objednávka vrátí nepřevzatá, tak vám budeme blokovat částku do té doby, než se zboží prodá. S prodejem vám pomůžeme i tím, že zboží nabídneme mezi ostatní prodejce.
  • K zavedení tohoto kroku nás vedlo více důvodů. Takto nepřevzaté zboží se nám vracelo na sklad a je pro nás (jako nespeciálku) prakticky neprodejné. Jedná se většinou o velké produkty, které zabírají na našem skladu mnoho místa. Při přepravě ke koncovému zákazníkovi (a potažmo zpět na náš sklad) navíc často vznká škoda na produktech.

    Klasický dropshipping v zahraničí funguje tak, že zboží je ve vlastnictví velkoobchodníka nebo distributora a pokud se vrátí nepřevzaté tak to pro něj tak velký problém není, protože je to jeho sortiment a ví jak ho prodat jinde.

    V našem případě je to trochu složitější protože my zboží většinou vlastníme jen chvíli a pokud se nám vrátí nepřevzaté a je od dodavatele, který neumožňuje návrat, tak nám zůstane na skladě a blokuje místo i cash flow. Poslední rok nám toto začalo dělat veliké problémy, tak jsme nuceni s tím něco dělat a důsledek toho bude právě to pravidlo, které právě ukotvujeme v ceníku.

    Nebudeme se bránit dobírce ale v případě nepřevzetí bude muset prodejce přijmout zodpovědnost. Stejně tak jako kdyby obchodoval sám napřímo s tím zapojeným partnerem. Domníváme se, že to je spravedlivé

Kompletní seznam poplatků naleznete ZDE