Doplněk Dropshipping 2.0 umožňuje propojení vašeho e-shopu na Shoptet.cz se systémem Dropshipping.cz. Pomocí doplňku je zajištěna synchronizace a přenos objednávek a napojení platební brány Dropshipping.cz. Zařídili jsme, aby tento doplněk byl pro naše klienty zdarma. Více informací o doplňku a o tom co umí si můžete přečíst ZDE.
Upozornění! Tento doplněk si mohou nainstalovat jen uživatelé, kteří využívají placenou (ostrou) verzi Shoptet.cz. Pokud máte jen testovací 14 denní trial, tento doplněk nelze nainstalovat. Pokud máte zájem i tak propojení vyzkoušet a otestovat, můžete využít starší doplněk, který je dostupný i ve zkušební verzi, následujte návod ZDE. Upozorňujeme, že starší doplněk postrádá řadu funkcionalit a neumí například naši platební bránu, není tedy možné využít platby kartou. Doporučujeme přechod na placenou (ostrou) verzi Shoptet.cz a instalaci doplňku Dropshipping 2.0, který je zdarma.
1) Jakmile jste zaregistrovaní v Shoptet.cz i v Dropshipping.cz a zároveň máte založen v Dropshipping.cz obchod v sekci "Moje obchody", můžete přejít k nastavení propojení, díky kterému se budou objednávky automatizovaně přenášet z vašeho e-shopu Shoptet do systému Dropshipping.cz.
2) Přejděte do administrace Shoptet, klikněte na Propojení - Shoptet Doplňky a vyhledejte doplněk Dropshipping 2.0 nebo klikněte ZDE. Doplněk si nainstalujte.
3) Po nainstalování se vám doplněk Dropshipping 2.0 objeví v sekci Propojení, klikněte na něj a pokračujte vyplněním potřebných údajů jako jsou:
4) Pro správné fungování platební brány, je nutné nastavit v Dropshipping.cz potřebné údaje viz níže.
Přejděte do administrace Dropshipping.cz a v sekci Moje obchody klikněte vpravo na ikonu tužky (editovat).
Zaškrtněnte, že máte aktivní platební bránu a doplňte potřebné URL adresy viz obrázek.
Číslo "18565" nahraďte ID vašeho obchodu, které naleznete v sekci Moje obchody. Nakonec klikněte na "Uložit a zavřít".
Propojení objednávek a platební brány máte nastaveno! Teď je nutné nastavit aktualizaci produktů a nahrát produkty do vašeho e-shopu.
Synchronizaci produktů - import produktů do e-shopu nastavíte pomocí doplňku Automatický import (od Shoptetu). Tento doplněk je zdarma na 10 dní, pak je zpoplatněn dle ceníku Shoptet - viz https://doplnky.shoptet.cz/automaticky-import-produktu
Doporučujeme tento doplněk využít, v opačném případě byste produkty do e-shopu museli nahrávat manuálně, např. každý den v sekci (Produkty - import) neaktualizovali by se vám automatizovaně skladové zásoby, produkty a ceny.
1) Klikněte na odkaz "Nastavíte přes automatický import".
2) V Automatických importech klikněte na "Přidat import".
3) Přidání automatického importu (vložení XML feedu).
XML feed s produkty si vygenerujete v Dropshipping.cz v sekci XML exporty (kolekce). Tento XML feed vložíte do kolonky URL adresa XML feedu. Doporučujeme pročíst si článek o kombinacích sortimentů a XML kolekcích ZDE. V článku se dozvíte, že ne všechny dodavatele můžete na e-shopu kombinovat.
Import si pojmenujte, do importního kódu vložte např. číslo importu (slouží pro jednodušší identifikaci).
Z nabídky vyberete typ importu Dropshipping.cz nebo Shoptet a to podle toho jaký XML feed kopírujete z administrace Dropshipping.cz, lze vložit oba typy XML. My jsme v tomto případě kopírovali základní XML feed Dropshipping.cz, tudíž vybíráme typ dodavatele "Dropshipping.cz". Pak klikněte na "Přidat".
4) Validace XML feedu a spuštění importu.
Klikněte na VALIDOVAT a pak už jen klikněte na ULOŽIT a SPUSTIT MANUÁLNĚ.
POZOR!!! Nikdy nevyplňujte PREFIX kód produktu jinak nebude možné automatizovaně přenášet objednávky do systému Dropshipping.cz.
Nastavení importu. Doporučujeme nastavit možnost "Produkty chybějící ve feedu - SMAZAT", jinak vám totiž v obchodě budou zůstávat produkty, které již jsou neaktivní a dodavatel je vyřadil z nabídky, což jistě nechcete. Poté můžete nastavit jaké položky chcete aktualizovat u úplného importu (probíhá jednou denně) a u aktualizačního importu (probíhá častěji).
Na závěr nastavte možnosti platby a dopravy, dle toho jaký způsob dopravy/platby podporuje daný dodavatel z Dropshipping.cz.
Viz Dropshipping.cz - sekce “Informace” - “způsoby platby/dopravy”.
U Shoptet dopravu a platbu nastavíte v sekci “Nastavení - Doprava a platby”.
Doplněk Dropshipping 2.0 po uložení automaticky založí veškeré dostupné způsoby dopravy / platby, které služba Dropshipping.cz poskytuje, nicméně tyto způsob dopravy jsou skryté (viz obrázek níže) a čekají na vaši aktivaci, zároveň musíte deaktivovat způsoby dopravy, které Shoptet zobrazuje jako výchozí a u nichž se název neshoduje s názvem v Dropshipping.cz nebo vůbec v Dropshipping.cz neexistují. To samé provedete pro způsoby platby.
Dále musíte nastavit správně vztahy mezi způsobem dopravy a podporovanými typy platby, toto není nastaveno automaticky, je potřeba provést manuálně (Např. dobírka je pro každého přepravce jako samostatný typ platby - "Dobírka (GLS), Dobírka (česká pošta), Dobírka (PPL) atd.
!!! Důležité je, aby názvy
jednotlivých doprav a plateb v Shoptet byly shodné s těmi v Dropshipping.cz, jinak přenos objednávek nebude funkční !!!
Nový doplněk Dropshipping 2.0 umožňuje individuální nastavení cen přepravy a platby, můžete si tedy zvolit vlastní cenovou politiku.
Pamatujte, že na svém e-shopu musíte mít nastavené jen ty typy dopravy či platby, které podporuje konkrétní dodavatel z Dropshipping.cz, pokud budete mít na e-shopu nějaký způsob dopravy/platby, který daný dodavatel nepodporuje objednávka nebude systémem Dropshipping.cz přijata. Podporované způsoby dopravy pro jednotlivé dodavatele naleznete v sekci Katalog - dodavatelé - sloupec Doprava.
Níže naleznete pro názornost nastavení dopravy Česká pošta (balík do ruky) a také platby pro tento způsob dopravy.
Co vybrat jako typ platby?
Pro použití Zásilkovny jakožto metody přepravy je potřeba doplnit v administraci doplňku Zásilkovna tyto údaje:
Klíč API: 91e52683a24f7090
Heslo API: 91e52683a24f7090693a098792327af7
Více informací k Zásilkovně zde.
U přepravy Osobní odběr (zasilkovna.cz) je dostupný pouze jeden způsob dopravy pro všechny země doručení, narozdíl od ostatních způsobů přepravy (kde je pro každou zemi zvlášť samostatný způsob přepravy). U Zásilkovny je nutné tyto země nastavit v rámci jednoho způsobu dopravy (v našem příkladu - nastavení ČR a Slovenska). Tu samou logiku nastavte i u plateb dobírkou, opět jen jeden způsob platby "Dobírka (zásilkovna)" pro všechny země.
U přepravy Nejvýhodnější doručení na adresu je postup stejný jako u osobního odběru (Zásilkovna). V případě nastavení u Shoptet stačí použít jen jeden způsob doručení a to: Nejvýhodnější doručení na adresu i pro doručení na adresu na Slovensko (smažte text "ČR" za pomlčkou, aby to nemátlo zákazníky). Opět nastavte obě země jak ČR tak Slovensko včetně příslušných cen.
Pokud nastavíte tímto způsobem, můžete smazat způsob dopravy "Doručení na adresu - Slovensko". Tu samou logiku a nastavení uplatněte i u nastavení plateb u platby "Dobírka (Nejvýhodnější doručení na adresu)".